۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۲۹۰۱۹
حجت الاسلام غفاری مطرح کرد؛

ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه خواهران| فارغ التحصیلی ۳۰۰۰ طلبه خواهر

ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه خواهران| فارغ التحصیلی ۳۰۰۰ طلبه خواهر
حجت الاسلام غفاری از تحصیل بیش از سه هزار طلبه خواهر در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: تاکنون سه هزار طلبه نیز از حوزه علمیه خواهران استان فارغ التحصیل شده اند.
حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از فعالیت ۲۲ مدرسه علمیه در سراسر استان خبر داد.
 
وی با بیان این که از این تعداد ۱۷ مدرسه علمیه سطح دو هستند، افزود: همچنین چهار مدرسه علمیه نیز در سطح سه و یک‌ مدرسه نیز در سطح چهار مشغول فعالیت های حوزوی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران از تحصیل بیش از سه هزار طلبه خواهر در سطح مدارس علمیه استان خبرداد و گفت: علاوه بر این در سال های اخیر سه هزار طلبه نیز از حوزه علمیه خواهران استان فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام غفاری همچنین از فعالیت سه مرکز تخصصی حوزوی خواهران در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز تخصصی زینب کبری(س) تنکابن، ریحانه الرسول جویبار و نور الزهرا ساری با حضور طلاب سطح سه مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین به فعالیت یک موسسه آموزش عالی حوزوی در بابل اشاره کرد و افزود: در این مرکز طلاب سطح سه در رشته های تفسیر، فقه و اصول و فلسفه مشغول فعالیت علمی هستند.

وی همچنین به فعالیت سطح چهار در حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: طلاب این مقطع در رشته های تفسیر تطبیقی و فقه خانواده به فراگیری علوم مورد نظر اشتغال دارند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، افزود: پاسخگویی به نیازها و سوالات این بخش مهم از جامعه نیازمند متخصصانی است که امروز حوزه علمیه خواهران وظیفه تعلیم و تربیت آنها را بر عهده دارد و به همین دلیل تقویت و توسعه مراکز حوزوی امری ضروری است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که تقویت حوزه های علمیه بهترین و مهم ترین راه کمک به دین و ارزش های الهی است، بیان داشت: با توجه به گستردگی استان و استقبال علاقه مندان به تحصیل در حوزه، تعداد مدارس علمیه خواهران استان پاسخگوی این نیازها نیست و باید با حمایت گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود از دو برابر شدن تعداد مدارس علمیه خواهران استان در ۱۲ سال اخیر خبر داد و افزود: در سال ۸۶ که مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آغاز به کرد شاهد فعالیت یازده مدرسه علمیه بودیم./۹۵۰/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات